יום שלישי, 2 במאי 2017

עננים רגשות ומה שביניהם

והיום בפינת נקודת המבט: עננים...

עננים הם בדיוק כמו רגשות,
כל יום יש משהו אחר,ישנם הרבה סוגים 
כל אחד נוצר ומתפתח מסיבה אחרת .
הם מתפתחים ונבנים, 

יש להם הרבה כוח והשפעה על הסביבה,
הם יכולים לשאוב אותך ולערבל אותך היטב 

אם נכנסת לתוכם.

יש עננים שעושים טוב ויש עננים מפחידים.
יש עננים שמעלים אותך גבוה למעלה 
ויש עננים שמורידים אותך למטה
יש יום מעונן וסוער
ויש ימים של קשת בענן
של שמיים סימפסון שעושים מצב רוח טוב בלב.


מה שבטוח שאי אפשר להתעלם מעננים!!!

בדיוק כמו רגשות
הם משפיעים על הלך היום של כולנו.


הרגש הוא זה שקובע את מצב הרוח באותו הרגע
ומכאן נוצרת תגובה  למה שקורה מסביב.
ז"א ההתנהגות בפועל.

אני בטוחה שכולכם מכירים את ההרגשה
כשאתם ביום ממש טוב 
לדוגמה שאתם מאוהבים,
או שעשיתם משהו שגרם לכם לתחושת הצלחה, 
שהשגתם משהו שעבדתם עליו הרבה זמן 
או שפשוט ממש טוב לכם על הלב.

באותם ימים אין הרבה דברים שיכולים 
להסיט אתכם מהסנטר של עצמכם.
לא חשוב עד כמה האוטו שלפניכם ייסע לאט 
לא חשוב שיידחפו לכם לתור בסופר
לא חשוב ה"מטלות" שתתבקשו לעשות 
הכל מתקבל במין שקט נפשי ושלווה שכזו...
מכירים את ההרגשה?

לעומת ימים שקודר לכם בפנים,
וכל טריגר קטן מסביבכם מפעיל אתכם 
בדיוק לצד ההפוך
אתם חסרי סבלנות,כעוסים,מתפוצצים מהר וכד'
אני בטוחה שכל אחד יכול לזהות אצלו את הימים הללו.


אז מה אני רוצה להגיד לכם בעצם?

אם יש איזו שהיא התנהגות שאני רוצה לשנות בחיי
המקום הראשון שצריך להסתכל עליו
ולטפל בו, למצוא את השורש 
זה לשאול את עצמי 
מה גורם לי להתנהגות הזו?
מה בדיוק אני מרגישה בפנים?
איזה רגש הופעל שם?

איזה פרשנות אני נותנת לרגש הזה ?
ומה הסיפור שאני מספרת לעצמי שמוביל אותי 
להתנהג כמו שמתנהגת. 
רק משם ניתן באמת לשנות צורת חשיבה והתנהגות.

החדשות הטובות לגבי רגשות, 
שלא חשוב מה 
כל ענן מתפזר בסוף
ומגיעים עננים חדשים
ממש כמו רגשות


להדחיק רגשות "שליליים" ולא לתת להם מקום

מרחיק אתכם מעצמכם,
גם לרגשות הפחות נעימים יש מקום
אם לא תתנו להם להיות ותדחיקו אותן
אם תכעסו על עצמכם ותנסו לברוח מהן
הן רק יתחזקו ויתעצמו ויבוא ענן גדול יותר.


הדרך להתמודד נכון עם רגשות
היא להתבונן בהן לקבל אותן כמו שהן

לבדוק עם עצמנו מה היה הגורם שעורר אותן 
עמוק בפנים מתחת לתגובה האוטומטית
להרגיש אותן חזק להיות בתוכן ומשם תוכלו לשים לב
איך פתאום הן פשוט משתנות.

בדיוק כמו העננים :)

מהמקום הזה יגיעו התשובות הנכונות.

תנו לרגשות שלכם פשוט להיות
וממש כמו העננים הן יתפזרו השמיים יתבהרו
ויבואו רגשות חדשות.


וסתם לידע כללי למי שזה מעניין אותו 
אורך חיים של ענן זה בערך 20 דקות
מהרגע שהוא מתחיל להיבנות ועד שהוא מתפרק לגמרי
אז תנו צ'אנס וחכו בסבלנות 
הכל יהיה בסדר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה